Algemene verkoopvoorwaarden vitalfood

Voor u staan de algemene verkoopvoorwaarden vitalfood.
Indien u een bestelling plaatst bij www.vitalfood.nl, dan verklaart u zich akkoord met onderstaande leveringsvoorwaarden.

Orderbevestiging

Zodra u bij ons een bestelling heeft geplaatst ontvangt u via email een orderbevestiging.

Op de orderbevestiging vindt u een overzicht van de bestelde artikelen en de kosten hiervan, inclusief eventuele verzendkosten en BTW.

Bestellen, betalen en levering van de producten

Na ontvangst van de orderbevestiging dient u het totaal bedrag van de bestelling binnen 7 dagen over te maken naar bankrekeningnummer: NL33INGB0007498205 t.n.v. vitalfood met in de omschrijving uw factuurnummer en achternaam. U kunt ook direct betalen met IDEAL, Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Hoe werkt IDEAL? Betalen met IDEAL doet u in een paar stappen;
- U plaatst een bestelling van een of meerdere producten.
- Kies vervolgens IDEAL als betaalmethode
- Selecteer de bank waar u uw bankzaken al online regelt.
- U komt direct in het bekende internetbankkierprogramma van uw bank.
- Alle betaalgegevens van uw aankoop zijn al ingevuld.
- Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed.
- U ontvangt een betaalbevestiging van de bank.
- U keert terug naar de webwinkel www.vitalfood.nl de bestelling en betaling zijn geslaagd!

Verzenden

Zodra het bedrag is ontvangen, wordt uw bestelling de volgende dag (mits voorradig) aan postvervoerder PostNL aangeboden ter verzending. U krijgt een bericht zodra uw bestelling is verstuurd. Is een bepaald product nog niet op voorraad dan staat dit bij dat product vermeld. U krijgt altijd een bericht als de levering wat langer duurt dan u van ons gewend bent, met hierbij de verwachte levertijd vermeld. Na verzending van uw bestelling hebben wij geen verdere invloed meer op de bezorging ervan en zijn wij geheel afhankelijk van de leveringen en diensten van de postvervoerder. Pakketpost wordt over het algemeen binnen 1 a 2 werkdagen aan u geleverd. U kunt 24 uur per dag uw bestelling plaatsen. Uw bestelling wordt door vitalfood verwerkt van maandag t/m vrijdag, van 9.00-16.00 uur.

Om 16.00 uur worden de bestellingen aangeboden aan de postvervoerder, gelieve hier rekening mee te houden bij het plaatsen van uw bestelling.
U kunt uiterlijk tot 15.00 uur bestellen als u wilt dat uw pakket dezelfde dag nog wordt aangeboden. Wij doen hiervoor ons best maar het kan voorkomen dat wij het pakket pas de volgende dag kunnen aanbieden/verzenden.

Verzend- en verpakkingskosten

Grotere bestellingen vallen onder pakketpost tot 10kg. De verzendkosten zijn dan 6,75 euro. We berekenen geen verpakkingskosten zoals verzenddozen en noppenfolie. Cadeaus pakken wij, op uw verzoek, altijd gratis voor u in. U dient dit wel uitdrukkelijk bij de bestelling te vermelden in het ‘opmerkingenveld’.Standaard worden producten niet als cadeau verpakt.

Ruilen, retourneren en herroepingsrecht

U heeft zeven dagen bedenktijd met betrekking tot ruilen of retourneren van uw bestelling. Binnen deze periode kunt u de artikelen aan ons retour zenden, mits deze in onbeschadigde staat zijn, ongeopend, ongebruikt en in de originele verpakking. Wanneer het product verpakt zit in beschermend noppenfolie of karton dan mag u dit er natuurlijk wel uithalen, u mag het product echter niet gebruiken/consumeren. U kunt kiezen voor een ander artikel uit ons assortiment, of u krijgt een tegoedbon wanneer er op dat moment niet naar uw keuze bij is.

Wilt u uw aankoop ontbinden NA ontvangst van de goederen dan kunt u gebruik maken van uw “herroepingsrecht”. Conform de wet   “Koop op afstand” heeft u na ontvangst van de goederen zeven werkdagen de tijd om uw koop te ontbinden, zonder opgaaf van reden. De zichttermijn van zeven werkdagen gaat in op het moment dat u de goederen in ontvangst neemt en wij aan onze verplichtingen hebben voldaan. Na ontbinding van de overeenkomst storten wij uw aankoopbedrag binnen 30 dagen terug op uw rekening. Houdt u er alstublieft rekening mee dat bij het retour zenden van artikelen de Algemene Voorwaarden van de desbetreffende postvervoerder gelden en deze verzendkosten voor rekening van de klant zijn. Dit geldt ook voor het opnieuw opsturen van producten (bij ruilen) van vitalfood naar de klant, ook dan zijn de extra gemaakt verzendkosten voor rekening van de klant. Kosten van beschadiging en vermissing zijn tevens voor rekening van de klant. Dit geldt ook wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht.

Klachten / Garantie

Heeft u klachten met betrekking tot de geleverde goederen of andere zaken? Neemt u dan binnen 48 uur contact met ons op en wij zullen er alles aan doen om tot een bevredigende oplossing te komen. In principe heeft u een maand standaard garantie op uw product. Deze gaat in bij het in ontvangst nemen van het product.

Vervoersschade

Alle bestellingen worden door ons conform de Algemene Voorwaarden van de postvervoerder verzonden. Mocht u een beschadigde zending ontvangen dan verzoeken wij u ons hiervan binnen 48 uur na ontvangst in kennis te stellen. Er zal dan een afspraak met u worden gemaakt over het retourneren van de zending en uw producten zullen kosteloos door ons vervangen worden. Let op: verzuimt u ons in te lichten m.b.t. vervoersschade of doet u dit te laat dan vervalt uw recht op garantie.

Uiteraard verzoeken wij u de Algemene Voorwaarden van de postvervoerder ook zelf zorgvuldig in acht te nemen. Indien retourzendingen beschadigd bij ons aankomen en niet conform de Algemene Voorwaarden van de postvervoerder zijn verzonden, vervalt uw garantie en behouden wij ons het recht u aansprakelijk te stellen voor de ontstane schade. Wij bieden u de mogelijkheid de producten verzekerd te verzenden via de postvervoerder.

Overeenkomst

Indien na ontvangst van het op de orderbevestiging vermelde totaalbedrag, levering van uw bestelling niet binnen vier weken heeft plaatsgevonden, heeft u het recht de overeenkomst met ons te ontbinden en kunt u verzoeken om terugbetaling van het door u betaalde bedrag. Dit geldt uitsluitend indien door ons geen andere afspraken met u zijn gemaakt over het tijdstip en levering of als wij verzuimen u in te lichten inzake een mogelijke vertraging bij de levering van producten.

Aansprakelijkheid

Vitalfood is niet en kan niet aansprakelijkheid worden gesteld voor klachten/effecten die optreden na name van producten die via vitalfood zijn gekocht; klachten/effecten waarvan wordt verondersteld een direct gevolg te zijn van inname van genoemde producten. Ieder is en blijft verantwoordelijkheid voor eigen handelen. Bij klachten/effecten kan contact worden gezocht met vitalfood.

Prijsafwijkingen

Wij behouden ons het recht voor op prijsafwijkingen. We zullen u bij prijsafwijkingen inlichten. U heeft dan de mogelijkheid de koopovereenkomst te ontbinden.

Privacyverklaring

Vitalfood.nl verklaart hierbij nadrukkelijk dat alle door u verstrekte adresinformatie en persoonsgegevens uitsluitend zullen worden gebruikt ten behoeve van haar eigen administratie en informatieverstrekking. Persoonsgegevens worden niet doorverkocht en niet ter beschikking gesteld aan derden.

Contact

Heeft u vragen naar aanleiding van wat u op onze site gezien of gelezen heeft, dan kunt u een email sturen naar: info@vitalfood.nl

Vestigingsadres vitalfood.nl:

Van Galenstraat 24

5694CE Son en Breugel

www.vitalfood.nl - email: info@vitalfood.nl

T. 06-20247694

Bank: 7498205 t.n.v. vitalfood te Nijmegen

IbAN code: NL 33INGB0007498205  BIC code: INGBNL2A

BTW nr. NL723.61.499.B.02 – KVK: 60741813